Loading the player ...

Wypowiedz: Adrian Gasiński- właściciel firmy Physical Game & VR Technologies

Technologia, która sprawdza się nie tylko w grach, ale także w branżach jak medycyna czy architektura. Pierwsze zastosowania VR miały miejsce w szpitalach, do leczenia ludzi z depresją, przez co łatwiej radzili sobie z chorobą. VR pomaga również osobom niepełnosprawnym, które dzięki temu mogą przenieś się w miejsca wcześniej dla nich niedostępne.

W wirtualnej rzeczywistości od paru lat jest wykorzystywany koncept, który sprawdza się w medycynie i edukacji. Robienie filmów dookólnych 360 stopni na sali operacyjnej pozwala studentom na wielokrotne oglądanie procedur medycznych w dowolnym miejscu i czasie, a tym samym ich naukę w bezpieczny sposób.

Uczniowie również chętnie korzystają z zastosowań VR, które zastępują im atlas anatomiczny. Innowacyjne jest to, że wszystko jest w trójwymiarze, co sprawia wrażenie jakby student poznawał naprawdę organy wewnętrzne człowieka.

 - Kolejnym zastosowaniem technologii VR jest architektura. Dotychczas architekci mogli tworzyć wizualizacje 2D oglądania na monitorze. Nie mieli możliwości poczucia przestrzeni, hali, korytarzy, nietypowych powierzchni, a tym samym uniknięcia błędów już w fazie projektowania. Teraz dzięki wirtualnej rzeczywistości już sam projekt wykonywany jest w narzędziach do modelowania 3D. Dzięki temu możemy wziąć taki projekt, przenieść go do wirtualnej rzeczywistości i puścić osobę w wirtualną przestrzeń - mówi Adrian Gasiński z Physical Game

Zainteresowanie wykorzystaniem wirtualnej rzeczywistości wzrasta ze względu na ułatwienia jakie daje ludziom podczas pracy, zwłaszcza w rozwojowych dziedzinach nauki. Dzięki temu możemy poczuć technologię na samym sobie.